Vjerovanje hinduista o mantri “bez početka i kraja”, tri sloga koja liječe

Vjerovanje hinduista o mantri

«Najmoćnija mantra koja nema početak ni kraj, izvor je svega i ničega, istina je koja postoji oduvijek i uvijek će postojati. Kraljevska je, odnosno božanska mantra. U hinduizmu je smatran setim, a predstavlja sve oko nas, sve što nas okružuje, on je cijeli svemir i beskonačnost.» Ovako otprilike hinduisti, ali i drugi koji štuju njihovu kulturu opisuju takozvani OM, mantru koja je poznata još od samih početaka vedske tradicije što bi značilo da je njegovo postojanje poznato već nekoliko tisuća godina. Ono što danas zna svatko tko je imalo proučavao hinduističke mantre jest da se om sastoji od tri zvuka; A, U i M (zanimljivo je kako se različite inačice ovog univerzalnog zvuka koriste u brojnim svjetskim religijama). Naime, vibracija koja proizlazi izgovarajući te slogove koristi jako dugo u svrhe iscjeljivanja, ali i za harmonizaciju fizičkog, emocionalnog i duhovnog tijela. Kao takav je ključ za održavanje svjesnog i visokog duhovnog, kao i fizičkog života. Om je spomenut i u većini, ako ne i u svim bitnim hinduističkim tekstovima. Spominje se i kao «sveti slog» koji se pjeva na početku i kraju čitanja Veda a njime započinju i brojne druge mantre. Ipak, najvažnija karakteristika ove mantre je u njenoj sposobnosti povezivanja čovjeka sa svijesti čitavog univerzuma. Smatra se i da om mantra donosi prosvjetljenje, blagotvorno utječe na zdravlje te razvija svijest, kao i da je u»pravo tim zvukom Bog pokrenuo prvu stvarateljsku vibraciju», što bi značilo i da je štovateljima ova mantra neodvojiva od samog poimanja Boga odnosno više sile. Njezinim učestalim ponavljanjem postižemo i duboku opuštenost i osvještavamo unutarnji mir, bez kojeg je nemoguće napredovati, duhovno naravno. Hinduisti ga zovu i «pranava», a kada se koristi s potpunim znanjem o njegovom značenju ima snažno djelovanje i vodi nas ususret našoj istinskoj biti. Vjeruje se da duhovni učitelji u sebi uvijek mogu čuti taj sveprisutni zvuk. To se naravno odnosi isključivo na one sa istinskivisokom razinom svijesti.

         
Ocjena: 4.9 / 5 (422 ocjena)